BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Beskæftigelseskonsulent for sygemeldte i Job og Uddannelse
Er du passioneret omkring at støtte sygemeldte med at vende tilbage til arbejdsmarkedet og bidrage til at skabe meningsfulde virksomhedspraktikker? Så har vi en spændende mulighed for dig. Hos os kan du blive en værdifuld del af vores afdeling, der består af forskellige fagfolk, som alle deler en stærk tro på at gøre en positiv forskel i menneskers liv og karriere.
Om stillingen
Vi søger en dygtig og engageret beskæftigelseskonsulent der kan påtage sig myndighedsopgaven til at hjælpe sygemeldte borgere tilbage til arbejdsmarkedet.
Dine primære arbejdsopgaver:
- Jobrettede og motiverende samtaler med borgerne om fastholdelse til arbejdsmarkedet.
- Tværfagligt samarbejde, både internt og på tværs af afdelinger og forvaltninger, således at der sikres en helhedsorienteret og sammenhængende indsats.
- Udarbejde og fastlægge realistiske jobmål i fællesskab med borgeren.
- Understøtte individuelle planer i samarbejde med den sygemeldte og arbejdsgiver.
- Sikre kendskab til og anvendelse af kompenserende ordninger og andre støtteforanstaltninger.
- Evaluere og tilpasse planer løbende for at sikre succesfulde overgange til arbejde eller andet.
- Udarbejdelse af forberedende skemaer samt deltagelse i rehabiliteringsteamsmøder.
- Give rådgivning og vejledning til sygemeldte borgere og eventuelt virksomheder.
- Kunne træffe afgørelser i svære sager.
Din kompetence- og personprofil
- Relevant uddannelse og erfaring inden for socialrådgivning eller beslægtede områder.
- Solidt kendskab til beskæftigelseslovgivning og handicapkompenserende ordninger.
- Erfaring med at arbejde med mennesker i sårbare situationer.
- Erfaring med at træffe myndighedsafgørelser efter relevant lovgivning.
- Gode kommunikations- og samarbejdsevner.
- Evnen til at udvikle skræddersyede løsninger i samarbejde med blandt andet borger og arbejdsgiver.
- Du ser muligheder frem for begrænsninger og er ikke bange for at udfordre og være innovativ.
- Du er god til at tænke digitale redskaber ind i arbejdet.
- En positiv og empatisk tilgang til arbejdet.
Vi tilbyder
- Et meningsfuldt job i en organisation, der gør en positiv forskel.
- Mulighed for faglig udvikling og træning.
- Et dynamisk og støttende arbejdsmiljø.
Løn- og ansættelsesforhold
Dit primære arbejdssted er på Rådhuset i Korsgade 2 i Hobro. Der kan dog være møder andre steder, så det er nødvendigt, at du har kørekort. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling.
Om Arbejdsmarked, Uddannelse & Familie
I Arbejdsmarked, Uddannelse & Familie er vi ambitiøse. Vi sigter efter et arbejdsmarked i balance. Gennem vores fireårige beskæftigelsesplan fokuserer vi på unge, erhvervslivet og den enkelte borgers mulighed for at bidrage. Vi forpligter os til kvalitetsindsats og tillidsopbygning gennem dialog. Vi vil skabe harmoni og muligheder på arbejdsmarkedet. Vi har fokus på at skabe vækst og varig udvikling i kommunen, hvor kommunen som den største arbejdsplads går forrest. Vi har tillid til – og en forventning om – at borgerne ønsker at komme i arbejde eller i uddannelse, og at man som borger selv er den vigtigste aktør på vejen dertil.
I Arbejdsmarked, Uddannelse & Familie lægger vi stor vægt på løbende læring og kompetenceudvikling. Vi prioriterer et dynamisk læringsmiljø, hvor medarbejdernes udvikling er i centrum. Gennem supervision sikrer vi en kontinuerlig refleksion og udvikling for en stærkere og mere engageret arbejdsstyrke.
Ansøgningsproces
Ansøgning, CV og relevante bilag skal være modtaget senest den 10. september kl. 12.00.
Der afholdes første ansættelsessamtaler den 19. september 2024.
Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen.
I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Katja Lykke på tlf. 21470374 eller kalyk@mariagerfjord.dk.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Mariagerfjord Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Mariagerfjord Kommune, Korsgade, 2, 9500 Hobro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093145