Alsidig, engageret og udadvendt erhvervskonsulent med industriel og forretningsmæssig baggrund til Mariagerfjord Erhverv

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Mariagerfjord Erhverv søger en engageret, alsidig og erfaren erhvervskonsulent, som har lyst og kompetencer til at fungere som erhvervskonsulent for nye og etablerede virksomheder i Mariagerfjord Kommune. Vi leder efter en kandidat, der har indsigt og erfaring i grøn omstilling og nye teknologiske muligheder indenfor digitalisering, IT og automatisering, og kan forene dem med forretningsmæssig, ledelsesmæssig og praktisk forståelse i forhold til hverdagen i små og mellemstore virksomheder.

Du vil indgå som en central person i teamet af konsulenter, som yder sparring og vejledning til virksomhederne om deres vækst- og udviklingsmuligheder og herunder matche deres potentialer med mulighederne i forskellige erhvervsfremmeprogrammer og -tiltag. Du vil både skulle håndtere konkrete henvendelser fra virksomheder i området, samt ikke mindst evne professionelt og troværdigt at opsøge både medlems- og ikke-medlemsvirksomheder i erhvervsrådet via uopfordret kontakt, netværksrelationer o.lign., med henblik på at understøtte vækst og udvikling i virksomhederne. Du får en key account-funktion, hvor du får særligt ansvar for den løbende kontakt og samarbejde med både etablerede og mere nystartede virksomheder.

Du vil desuden komme til at indgå i forskellige udviklingsprojekter. Vi deltager løbende i skiftende udviklingsprojekter og samarbejder f.eks. med erhvervslivet og Mariagerfjord Kommune omkring at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse samt styrke erhvervsvenligheden i kommunen. Desuden vil dine opgaver omfatte at deltage i og initialisere faglige netværk, ligesom en vigtig opgave er at medvirke til at skabe arrangementer med et fagligt interessant og relevant indhold.

Om dig
Vi forestiller os, at du har flere års erfaring, som rådgiver eller fra forskellige funktioner i private virksomheder, og at du ikke er uvant med at analysere og finde løsninger på mange forskellige udfordringer. Særligt kompetencer indenfor grøn omstilling, digitalisering, IT, automatisering samt produktionsplanlægning og -optimering vil matche godt ind i vores eksisterende konsulentteam.

Vi forventer, at du har meget energi og en brændende lyst til at medvirke til at skabe yderligere vækst og udvikling i virksomhederne i Mariagerfjord Kommune. Du skal på den ene side have mod og lyst til at udfordre dem i deres måder at gøre tingene på og på den anden side have stor respekt for, at de netop gør tingene på deres egen måde. Du skal evne at være lyttende og udfordrende på en og samme tid. Du skal derfor trives i konsulentrollen, hvor du både kan lave en hurtig analyse af virksomhedens situation, foreslå alternative veje virksomheden kan gå for at realisere deres udviklingspotentialer og/eller finde løsninger på deres udfordringer. Vi er ikke i konkurrence med det private rådgivningsmarked, men i samspil med, og det er derfor vores opgave at balancere mellem at vejlede virksomhederne til at analysere og forstå deres situation og anvise dem veje til at komme videre med nye løsninger via deres egne initiativer og eventuel hjælp og støtte fra erhvervsfremmesystemet og private rådgivere mv.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaringer som rådgiver/konsulent for private virksomheder og kender deres forskelligheder og deres sprog. Eventuelt har du en videregående uddannelse, f.eks. med en teknisk profil med forretningsmæssig indsigt og erfaring eller tilsvarende. Det vil samtidig være en fordel, hvis du har erfaring med ledelse af projekter, forandringsprocesser og samarbejde med mange forskellige aktører fra både private virksomheder og det offentlige. Det er en fordel, hvis du allerede har kendskab til erhvervslivet i Mariagerfjord Kommune og eventuelt selv er bosat i området. Du skal under alle omstændigheder råde over egen bil til at kunne komme rundt til møder mv.

Som person er du både udadvendt, opsøgende, netværksorienteret, lyttende og troværdig. Samtidig formår du at forene struktur og systematik med kreativitet og humor. Du trives i en uformel organisation, hvor det indimellem går stærkt og samtidig har du lyst til fortsat faglig udvikling. Vi forventer, at du er sikker og velformuleret i din skriftlige kommunikation.

Om os
Mariagerfjord Erhverv er en privat forening med ca. 400 virksomhedsmedlemmer fra områdets erhvervsliv. Vi har samtidig stærk opbakning og et tæt samarbejde med Mariagerfjord Kommune og Erhvervshus Nordjylland.

Det er vores ambition at udfordre og hjælpe virksomheder i Mariagerfjord Kommune til at realisere deres potentiale og derved skabe vækst, udvikling og arbejdspladser i lokalområdet.

Vi tilbyder sparrings- og udviklingssamtaler og yder professionel erhvervsservice til lokale virksomheder og iværksættere. Vi tager altid udgangspunkt i virksomhedens specifikke situation, behov og muligheder – og arbejder ud fra et 360 graders perspektiv på virksomheden.

Vi arbejder for at styrke og synliggøre Mariagerfjord-områdets erhvervsmæssige attraktivitet.

Du kan læse mere om os på www.mfer.dk .

Ansøgning og den videre proces
Tiltrædelse forventes 1. august 2023 eller efter nærmere aftale.

Løn og arbejdsvilkår aftales individuelt ud fra dine kvalifikationer.

Din ansøgning med relevante bilag sendes senest d. 22. juni 2023 kl. 12.00 via knappen ”Ansøg”.

Erhvervschef Michael Christiansen står også til rådighed for yderligere information på telefon 20 26 10 08.

Ansættelsessamtaler afholdes d. 27. juni, og 2. samtalerunde d. 28. juni.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Erhvervsråd, Majsmarken, 9500 Hobro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: mc@mfer.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844803

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet