Barselsvikar til Kontanthjælp/ressourceforløb

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Går du gerne den ekstra mil, når det gælder om at hjælpe borgerne med at få foden indenfor på arbejdsmarkedet?

Vil du være med til at udvikle vores sagsbehandling, så den sætter nye standarder, når det handler om at sætte borgeren i centrum og skabe en stærk rød tråd i den enkeltes sagsforløb? Så er jobbet som sagsbehandler i job og udvikling sikkert lige noget for dig. Vi søger en kollega til målgruppen kontanthjælp/ressourceforløb.
 

”Nøøøj et spændende organisationsdiagram!” (næppe…)

Men vidste du, at Mariagerfjord har udviklet en model for bedre koordineret sagsbehandling. Det er en model, som går på tværs af alle fagområder, så vi sikre, at vi ikke blot koordinere men udarbejder en fælles plan for borgeren?

Som sagsbehandler skal du via en motiverende, empatisk og metodisk tilgang understøtte borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Du holder job- eller uddannelsesrettede samtaler, hvor du sammen med borgere laver planer for deres tilbagevenden til arbejdsmarkedet. 
 
I dit arbejde med at udvikle og motivere borgernes ressourcer, skal du have fokus på positivt samarbejde med arbejdsgivere. Dette er både opsøgende samarbejde, men også opfølgning på aktuelle beskæftigelsesfremmende indsatser.
Det er vigtigt, at du kan arbejde tværfagligt og helhedsorienteret med fokus på at udvikle eller fastholde borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Det betyder, at du skal deltage i tværfaglige møder og arbejde som koordinerende sagsbehandler i de sager, hvor det skønnes nødvendigt. En del af dette arbejde er, at udarbejde forberedelsesskemaer og forelægge sager for Rehabiliteringsteamet.
 

Fik vi nævnt, at du bliver en del af et stort opkvalificeringsforløb, hvor du også modtager supervision?


Vi tilbyder dig en spændende arbejdsdags, hvor du blandt andet får: 

  • En mulighed for at yde en socialfaglig og helhedsorienteret indsats på tværs af fagområder
  • Et grundig introduktion til arbejdspladsen og opgaven.
  • Et udfordrende arbejdsrum med handlefrihed og dygtige kolleger. 
  • En mulighed for at være med til at udvikle vores strategi og få den til at leve i praksis.

Du bliver en del af et stærkt team, hvor vi kender værdien af hjemmearbejde 
Du bliver også en del af større afdelingen, hvor vi er 28 medarbejdere, som både fagligt og socialt er velfungerende team. Vi tilbyder dig en spændende og varieret arbejdsdag, hvor vi sætter pris på humor og en uformel omgangstone – vi glæder os til at vise dig vores fælles slikskuffe. 

Vi ønsker derfor, at du også kommer med et godt humør og vil bidrage positivt til trivsel og det gode samarbejde. Det er den måde, vi sammen løser opgaverne og er fleksible i en omskiftelig og til tider turbulent hverdag.
Vi lægger vægt på at gå den ekstra mil og tænke ud af boksen for at skabe de nødvendige forudsætninger for, at borgerne kommer i arbejde. Vi tænker og arbejder virksomhedsrettet og støtter borgeren på vejen til arbejdsmarkedet. Her er faglighed og ordentlighed nøgleord for os. Derfor involverer vi borgerne i deres sager, så de bliver aktive og tager medansvar.

Kvalifikationer

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har interesse for og gerne erfaring med beskæftigelsesområdet. Desuden forventer vi, at du er nysgerrig på dine kollegers faglighed og tør bringe din egen i spil. Det kræver at du ligesom os er åben, tålmodig og inddragende.
  • Du er god til at arbejde selvstændigt, struktureret og stille krav og sætte konkrete mål for dit arbejde. 
  • Det er også en fordel, hvis du befinder dig godt i myndighedsrollen og er skrap til at kommunikere både skriftligt og mundtligt. Det vigtigste er dog, at du har et positivt menneskesyn og har lyst til at finde individuelle løsninger, som hjælper borgere ind på arbejdsmarkedet eller henviser dem til det rette forsørgelsesgrundlag.
  • Du kan og tør tænke ud af boksen og lave alternative planer med den enkelte borger på en både løsnings- og resultatorienteret måde.

Værdiskabende samarbejde
I Jobcenter Mariagerfjord inviterer vi borgerne ind i et værdiskabende samarbejde. Vi anerkender borgernes individuelle behov og tager udgangspunkt i deres ressourcer og positive egenskaber. Vi opstiller mål og dokumenterer effekterne, så alle til enhver tid kender forventningerne til kerneopgaverne. 

Løn- og ansættelsesforhold
Dit primære arbejdssted er på Rådhuset i Korsgade 2 i Hobro. Der kan dog være møder andre steder så det er nødvendigt, at du har kørekort. Der er tale om et barselsvikariat, som ønskes besat muligt 1. september 2023. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.
 
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte Afdelingsleder Evi Risdahl på tlf. 9711 3331
 
Send din ansøgning, cv og andre relevante bilag senest den 15 juni 2023 kl. 12.00
I vores ansættelsesforløb holder vi to samtaler pr. kandidat: 1. samtale forventes afholdt den 19. juni og 2. samtale den 21. juni

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Korsgade, 2, 9500 Hobro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://mariagerfjord.career.emply.com/ad/barselsvikar-til-kontanthjaelp-ressourceforlob/ou1z8q/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836393

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet