Behandler til Mariagerfjord Rusmiddelcenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler en behandler, da en af vores kollegaer skal i gang med at nyde sit otium. Så hvis du brænder for området og ønsker dig kollegaer med godt humør og høj faglighed, så er det her måske noget for dig?

Hvem er vi?

Rusmiddelcentret er én af 3 afdelinger i området Social Støtte, som består af Rusmiddelcenter, Lettere Adgang og Mestringsvejledningen.

Social Støtte dækker flere specialer – støtte til borgere med psykiatriske udfordringer, borgere med misbrugsproblematikker, borgere med kognitive udfordringer, borgere med autismespektrum forstyrrelse/adhd og borgere i hjemløshed. Og pr. 01.09.2023 også senhjerneskade området.

Rusmiddelcentret

Mariagerfjord Rusmiddelcenter består af en ambulant behandlingsafdeling, substitutionsbehandling /værested samt udekørende kontaktpersoner. Vi er i alt 13 medarbejdere, som sammen med borgerne arbejder med at forebygge, reducere eller ophøre et misbrug og de skadesvirkninger, misbruget påfører det enkelte menneske, dennes familie og det omgivende samfund.

I Rusmiddelcentret arbejder flere forskellige faggrupper, blandt andet pædagoger, SSA, socialrådgivere og psykolog. Vi sætter en ære i at være fagligt opdateret og lave helhedsorienteret og sammenhængende indsatser. Vi læner os op ad evidensbaseret metoder, de nationale retningslinjer, vejledninger og instrukser på området.

Behandlingsafdelingen

Behandlingsafdelingen er en selvvisiterende afdeling. Der er ansat 5 behandlere og en visitator. 3 af behandlerne arbejder primært med voksenområdet, som er fra 30 år. Det er her, vi mangler en kollega.

Behandlingsafdelingen udfører ambulant stof- og alkoholbehandling, hvilket inkluderer udredning med VoksenMap og udarbejdelse af behandlingsplaner. Afdelingen har også myndighed i forhold til behandling af ansøgninger om døgnbehandling og vi har tilsynsfunktion på bevilgede indsatser ved eksterne samarbejdspartnere.   

 Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • Varetage behandlingssamtaler. Vi benytter evidensbaserede metoder som KAT og MI
  • Inddrage pårørende i dit arbejde
  • Varetage rådgivning og konsulentbistand i forhold til Rusmiddelområdet
  • Indgå i den koordinerede indsats omkring borgeren, sammen med eksempelvis andre kommunale indsatser eller eksterne samarbejdspartnere
  • Administrativt arbejde; journalføring, udarbejdelse af behandlingsplaner, indberetning til statistik m.v.
  • Være indstillet på at understøtte den samlede drift af Rusmiddelcentret og give en hånd med, hvor det behøves.

 Vi søger en kollega der

  • Har en uddannelse på minimum bachelor niveau og gerne med relevant erfaring eller efteruddannelse inden for misbrugsområdet
  • Har kendskab til og erfaring med målgruppen 
  • Har lyst til at gøre en forskel for mennesker med rusmiddelsproblematikker
  • Har erfaring med at arbejde recoveryorienteret eller har stor interesse heri
  • Har gode og insisterende samarbejdskompetencer og en nysgerrig tilgang til andres fagligheder og perspektiver.
  • Kan arbejde loyalt og professionelt ud fra de rammer og vilkår, der gør sig gældende i en politisk styret organisation
  • Har flair for administrativt arbejde
  • Er god til at skabe relationer med mennesker i en svær situation
  • Har en solid faglighed, men som fortsat er nysgerrig på at blive udfordret og indgå i sparring med kollegaer
  • Er selvstændig og holder sig opdateret på den sidste nye viden på området 

 

Hvad tilbyder vi?

  • Kollegaer der er kendte for høj faglighed, engagement og forskellighed.
  • Et kollegialt fællesskab med en uformel tone og plads til humor.
  • En arbejdsplads der er optaget af at ”vi er hinandens arbejdsmiljø”
  • En arbejdsplads hvor vi er hinandens forudsætninger og løfter i flok
  • En arbejdsplads i udvikling med mulighed for indflydelse og frihed under ansvar.
  • Supervision
  • Mentor og intro program

Vi gælder os til at modtage din motiverede ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem. Vi vil gerne i ansøgningen kunne se eksempel på hvordan du reflekterer over og forklarer dine faglige valg.

Ansættelsesforhold
Fast stilling på 37 timer. Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Arbejdstider
Som medarbejder i Rusmiddelcentret vil din arbejdstid typisk være mandag-onsdag fra 8-16, torsdag til kl. 17 og fredag til kl. 12. Du vil skulle møde i Rusmiddelcentret i de officielle åbningstider, men har mulighed for at benytte fleks i yder tidspunkterne.

Har du spørgsmål til stillingen

Du er velkommen til at kontakte Afdelingsleder Anne Mølholt Dahl på 21830604 eller Leder af Social Støtte Tanja Mørk på telefon 21373362. (send gerne sms så vi kan aftale tidspunkt)

Samtaler forventes gennemført d. 15. september.

Ansøgningsfrist d. 11. september.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Nordre Kajgade 3a, 9500 Hobro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://mariagerfjord.career.emply.com/ad/behandler-til-mariagerfjord-rusmiddelcenter/90ig89/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889755

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet