Bliv en del af Kærvejs team som pædagogisk eller sundhedsfaglig medarbejder i Sdr. Onsild

Profilbillede
dato

Pædagogisk/sundhedsfaglig uddannet personale

Kærvej søger pædagogisk/sundhedsfaglig uddannet personale.

Kærvej ligger i Sdr. Onsild og er et bo – og aktivitetstilbud for voksne med autisme. Vi søger pædagogiske/sundhedsfaglige medarbejdere 37 timer pr. uge, samt en pædagogisk/sundhedsfaglig medarbejder i en fast afløserstilling. Stillingerne er faste stillinger, som ønskes besat pr. 1. december eller efter aftale.

Kærvej
Vi tilbyder individuelle støttetilbud med fokus på udviklingsmuligheder for den enkelte borger, med sigte på et godt og aktivt hverdagsliv. Vi arbejder i hverdagen aktivt med, at den enkelte borger opnår mest mulig selvstændighed, med fokus på at træffe aktive valg i hverdagen. Vores kerneopgave er at guide, skabe mestring samt gode rammer for trivsel og udvikling til voksne med autisme.
Kærvej er målrettet til voksne med varierende funktionsniveau, hvor indsatsen tager udgangspunkt i Autisme Spektrum Forstyrrelser. Det pædagogiske arbejde bygger på TEEACH/Low arousal, og der scores i BVC tre gange i døgnet. 
De tre afdelinger har tilsammen 17 pladser, som alle er beliggende på Kærvej.
Der er dagsbeskæftigelse i Cafe eller på vores Værksted.
Der er en vågen nattevagt alle ugens syv dage.

Hvem er du?
Du har et brændende fagligt engagement, har ambitioner og en faglig stolthed.
Som person er du først og fremmest professionel og har et ønske om at arbejde med et område, der er i konstant udvikling og som er under forandring. Du har ambitioner - både fagligt og personligt. Du har fokus på den enkelte borger og dennes trivsel og udvikling, samt på at samarbejde i hverdagen med dine kolleger. Du bruger energi på, at der skabes en god kultur på arbejdspladsen med solidt psykisk arbejdsmiljø.


Vi tilbyder:
- 17 borgere som alle er unikke – med hver deres personlighed – og kræver fuld opmærksomhed.
- Undervisning og vejledning, kursusmuligheder og supervision efter behov.
- En spændende arbejdsplads med masser af udviklingsmuligheder.
- En arbejdsplads, hvis psykiske arbejdsmiljø bliver prioriteret højt, og hvor alle skal bidrage til et solidt psykisk arbejdsmiljø.
- En organisation i løbende udvikling – hvor tingene ofte går stærkt.

Vi forventer at du:
- Opfatter sparring og refleksion over egen indsats som en nødvendighed
- Som person er åben, har positive forventninger til andre, er tydelig og kender dine egne grænser.
- Kan arbejde professionelt med dokumentation, handleplaner, risikovurderinger – og lave systematisk opfølgning.
- Er interesseret i at arbejde med nye teknologiske løsninger i den pædagogiske praksis.

Det vil være en fordel hvis du:
- Har erfaring inden for autismeområdet eller på anden måde har kendskab til at arbejde med borgere med autisme.
- Vil arbejde ensartet med de indsatser, som er tilrettelagt ud fra de forskellige borgeres udviklingsmuligheder og behov.
- Kan og vil arbejde både loyalt og struktureret med individuelle handleplaner, støttesystemer og indsatser.

Dine arbejdsopgaver er eksempelvis:
- Guide i /og omkring valg og gøremål i hverdagslivet.

- Verbal/fysisk støtte til personlig hygiejne

- Madlavning og andre praktiske gøremål (Bostøtte §85)

- Støtte borgeren i forbindelse med lægebesøg, div. møder, indkøb, frisør mv.

- Arbejde med personlig udvikling hos borgeren ud fra fastsatte individuelle mål.

- Støtte borgeren i hensigtsmæssig adfærd

- Samarbejde med psykiatrien, andre aktører, forældre o.l.

- Udarbejdelse af handleplaner, herunder div. støtte systemer

- Skriftlig dokumentation – dette laves løbende i hverdagen – og med løbende opdatering af handleplanerne.

 

Stillingerne er på 37 timer pr. uge i gennemsnit. Der må påregnes dag, aften og weekendarbejde. 


Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.  
 

Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.  

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Hvis du vil vide mere

Kontakt Mette Nielsen på telefon 97114863  mellem kl. 9:00 og kl. 10:00 mandag - fredag, hvis du har spørgsmål til stillingen

Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside.

Stillingerne ønskes besat pr. 1. december 2024

Der er ansøgningsfrist d. 17. oktober 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 43.

 

Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen. 

I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Kærvej 30, Sdr. Onsild, 9500 Hobro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117451

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet