BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi mangler en SKP, da en af vores kollegaer har fået nye udfordringer. Brænder du for at samarbejde med borgere i udsatte positioner og ønsker du dig kollegaer med høj faglighed og godt humør, så er denne stilling måske noget for dig!
SKP indsatsen er forankret i Rusmiddelcenteret i Social Støtte. Mariagerfjord Rusmiddelcenter består af en ambulant behandlingsafdeling, substitutionsbehandling /værested, SKP medarbejdere samt hjemløseindsatsen. Vi er i alt 14 medarbejdere og 1 afdelingsleder. Vi er et bredt fagligt sammensat hold, med både social- og sundhedsassistenter, socialrådgivere, psykologer og pædagoger.
SKP teamet i Mariagerfjord kommune består af 3 medarbejdere.
Som SKP yder du en uvisiteret, forebyggende og anonym indsats, målrettet socialt udsatte borgere, som kan være isolerede, ensomme, i misbrug eller med fysisk- og psykisk sygdom. Formålet er, ofte via en opsøgende indsats, at etablere kontakt til og tilbyde tidsafgrænset hjælp til borgeren, således at denne kan modtage relevant og nødvendig støtte fra det ordinære system.
Rusmiddelcentret er én af 3 afdelinger i området Social Støtte, som ud over Rusmiddelcenter består af Lettere Adgang og Mestringsvejledningen.
Social Støtte dækker flere specialer – indsatser og samarbejde med borgere med psykiatriske udfordringer, borgere med misbrugsproblematikker, borgere med kognitive udfordringer, senhjerneskade, borgere med autismespektrum forstyrrelse/adhd og borgere i hjemløshed.
Noget af det vi er optaget af, er at styrke sammenhængskraften mellem de 3 afdelinger, og at udvikle og booste en recovery orienteret rehabiliterende tilgang. Vi ønsker, at styrke og forfine den indsats vi yder og samarbejder med borgere om. Bl.a. skal vi i perioden 2024 -2026 arbejde målrettet med at udvikle og implementere praksis omkring recovery orienteret rehabilitering på handicapområdet sammen med Social- og Boligstyrelsen.
Dine arbejdsopgaver:
- Opsøgende indsats i forhold til målgruppen. Det kan eksempelvis være på baggrund af en bekymring fra naboer eller pårørende, i forhold til en borgers adfærd, fremtoning, fysisk- eller psykisk helbred, boligens stand eller andet.
- Hjælpe med at afdække borgerens udfordringer og behov for støtte. Vi kommer både i borgernes hjem og tilbyder samtaler i vores fysiske lokaler. Vores samarbejde med borgerne afhænger af den konkrete situation.
- Understøtte borgere i håndtering af konkrete problemstillinger.
- Bygge bro mellem borgere og det ordinere system.
- Understøtte den koordinerende indsats på tværs af fagenheder i MFK samt med eksterne samarbejdspartnere.
- Yde akut eller korterevarende hjælp til borgere, som ikke har brug for - eller som ikke ønsker - længerevarende og visiterede tilbud.
- Deltage i kommunens PSP samarbejde.
- Være en del af vagtplanlægningen i Rusmiddelcentrets substitutionsbehandling og medicinudlevering.
Vi søger en kollega der:
- Har en socialfaglig uddannelse og gerne erfaring med området.
- Har erfaring med at arbejde recovery orienteret eller har stor interesse heri.
- Kan arbejde alene og træffe selvstændige beslutninger, men også indgå i et team.
- Har en solid faglighed, men som fortsat er nysgerrig på at blive udfordret og indgå i sparring med kollegaer.
- Kan rumme borgernes frustrationer og accepterer borgerens valg.
- Kan understøtte borgerens ønsker, håb og drømme.
- Kan sætte grænser både for dig selv og for borgerne.
- Som forstår at afgrænse og give opgaver videre i systemet.
- Har gode og insisterende samarbejdskompetencer og en nysgerrig tilgang til andres fagligheder og perspektiver.
- Kan arbejde loyalt og professionelt ud fra de rammer og vilkår, der gør sig gældende i en politisk styret organisation
- Er fleksibel med hensyn til at arbejde eftermiddag og aften, da opgaverne kan lægge udenfor ”normal arbejdstid”
- Er nem at tale med og har en imødekommende natur
- Bidrager til faglig udvikling i afdelingen og på tværs
- Sammen med dine kolleger vil arbejde for, at vi bevarer en god arbejdsplads, hvor tryghed, hjælpsomhed og godt humør er centralt.
Hvad tilbyder vi?
- Kollegaer, der er kendte for høj faglighed, engagement og forskellighed
- Et kollegialt fællesskab med en uformel tone og plads til humor
- En arbejdsplads, der er optaget af at ”vi er hinandens arbejdsmiljø”
- En arbejdsplads hvor vi er hinandens forudsætninger og løfter i flok
- En arbejdsplads i udvikling med mulighed for indflydelse og frihed under ansvar
- Faste teammøder og supervision
- Intro program
Løn- og ansættelsesforhold
Dit arbejdssted bliver hele Mariagerfjord kommune, med udgangspunkt fra Nordre Kajgade 3A, 9500 Hobro. Der må forventes en del kørsel i hele kommunen. Det vil derfor være nødvendigt, at du har et gyldigt kørekort. Vi har biler, du kan booke i arbejdstiden, men der vil være dage, hvor du skal bruge din egen bil.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Generelt for stillingen gælder, at der er stor grad af selvtilrettelæggelse af arbejdstiden. Den skal dog afstemmes med din leder, dine nærmeste kollegaer, og du skal regne med at arbejde i såvel dag/eftermiddag/aften timerne samt i weekender.
Som medarbejder tiltræder du en decentral arbejdstidsaftale, hvor arbejdstiden ved behov kan ligge i tidsrummet 7-23 alle ugens dage. Der ydes et tillæg for skæve arbejdstider og ansvaret for at tilrettelægge selvstændigt – herunder at sikre afvikling af eventuelt optjent afspadsering. Dette stiller krav til dig om, at du selv flytter rundt på borgeraftaler, aflyser, prioriterer, ligger kontaktformen om samt koordinerer med kollegaer om dækning af fælles opgaver ved fravær, ferieafvikling o.lign.
Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Har du spørgsmål?
Er du velkommen til at kontakte leder af Rusmiddelcentret, Anne Mølholt Dahl på tlf. 2183 0604 eller leder af Social Støtte, Tanja Mørk på tlf. 2137 3362.
Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside.
Stillingen ønskes besat pr. 01.12.2024.
Der er ansøgningsfrist til stillingen21.10.2024.
Vi forventer at afholde samtaler den 28.10.2024.
Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen.
I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Mariagerfjord Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Mariagerfjord Kommune, Nordre Kajgade 3a, 9500 Hobro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119718