Vil du være en del af et engageret og ambitiøst nyt lederteam, der hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for børns trivsel, udvikling og læring?
Vi søger pr. den 1. februar 2025 en daglig pædagogisk leder til Børnegården.
Børnegården er en naturbørnehave beliggende kun 7 km fra Hobro. Vi er 36-40 skønne børn og 6 -7 dygtige medarbejdere, og bor i en ældre renoveret ejendom på en stor grund med tilhørende skovstykke. I haven er der store buske og træer, frugthave, urtehave, drivhus samt en stald, der bruges til både mindre dyrehold og kreative værksteder.
Naturen danner rammen om vores pædagogik og tilbyder børnene utallige muligheder for læring og udvikling.
Vi vægter et godt og tæt forældresamarbejde, hvor vi sammen har fokus på deltagelsesmuligheder for alle, glæde og trivsel i børnehøjde.
Vi har vores egen bus og tager ofte på ture, hvor vi sammen udforsker naturen, lokalområdet og samtidig har fokus på at styrke venskaber, sprog, sansemotorik og bevægelse.
Dagtilbuddet
Børnegården er en del af Dagtilbudsområde Nord, som omfatter institutionerne Rosenhaven, Børneuniverset, Særligt Dagtilbud, Hesselholt, Himmelblå og Skelhus. Vi arbejder sammen på tværs af dagtilbuddet, og som pædagogisk leder bliver du en del af et lederteam med 7 pædagogiske ledere og områdeleder. Du indgår også i et makkerskab med en kollega fra ledelsesteamet, og har løbende sparring med områdeleder. Ligeledes deltager du i PLF forløb for lederteamet.
Din rolle som pædagogisk leder
Som pædagogisk leder på Børnegården får du ansvar for at sætte den pædagogiske retning og sikre, at vores daglige praksis understøtter børnenes trivsel, udvikling og læring. Du skal kunne omsætte kommunens overordnede strategier og mål til handling i børnehuset, samtidig med at du arbejder for at videreudvikle det pædagogiske arbejde indenfor vores fælles rammer.
Du er tæt på praksis og med i de daglige pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at du både leder i praksis og gennem refleksion og faglig sparring understøtter et professionelt læringsfællesskab blandt medarbejderne.
Du vil få ansvaret for den daglige drift, herunder personaleledelse og opgaveplanlægning i tæt samarbejde med områdelederen. Som pædagogisk leder er du børnehusets ansigt udadtil, og du skal kunne navigere i relationer med både børn, forældre og det øvrige lokalsamfund.
Du skal gennem tillid, dialog og samarbejde sikre et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne spiller hinanden stærkere. Du har et naturligt fokus på at opbygge gode relationer både internt i huset og på tværs af dagtilbudsområdet. Du vil stå for den daglige personalemæssige ledelse, hvilket omfatter alt fra MUS-samtaler til personaleudvikling og trivsel.
Hvem er du?
På Børnegården er det vigtigt, at du ledelsesmæssigt har fokus på, at natur og udeliv danner base for vores hverdag og det pædagogiske arbejde. Vi opholder os året rundt meget ude, og du skal være med til at inspirere det pædagogiske personale, børn og forældre, til nysgerrigt at bruge naturen kreativt og respektfuldt.
Vi prioriterer, at din primære arbejdstid er blandt medarbejdere og børn, hvorfor en del af de administrative opgaver varetages af vores administrative medarbejdere.
Vi forventer som udgangspunkt, at du har en pædagogisk uddannelse og også gerne en lederuddannelse på diplomniveau, eller er motiveret for at videreuddanne dig.
Det er vigtig, at vores pædagogiske leder:
- Har et stærkt fagligt fundament og et skarpt blik for at sætte pædagogisk retning.
- Evner at skabe tillidsfulde relationer til både børn, forældre og medarbejdere.
- Kan arbejde struktureret og tage ansvar for den daglige drift af børnehuset.
- Har lyst til at være en del af et engageret lederteam, hvor samarbejde og sparring vægtes højt.
Har du lyst til at blive en del af vores hold og bidrage til børnenes trivsel, udvikling og læring på Børnegården Houvej, så glæder vi os til at høre fra dig.
Kontakt gerne områdeleder Trine Blaabjerg på 2179 7214 for flere oplysninger eller aftale om besøg.
Du kan forvente følgende proces:
Første samtale: D. 4.12.2024 fra kl. 15.00
Online personprofil test:
Tilbagemelding på test: D. 10.12.2024 mellem kl. 14.00 - 16.00
Anden samtale: D. 17.12.2024 fra kl. 15.00
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside.
Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen.
I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Mariagerfjord Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Mariagerfjord Kommune, Houvej 4, 9500 Hobro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-11-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142420