I den kommende tid, helt specifikt fra d. 21 marts, holder borgerservice ekstra åben.
Det har de, for at kunne komme i bund med de mange henvendelser, som skiftet fra NemID til MitID har medført.
De dage hvor borgerservice normalt har haft lukket bliver lavet om til MitID-dage.
Her kan borgere få hjælp til at komme fra NemID til MitID.
Det betyder i praksis, at du kan få hjælp i borgerservice til MitID mandag og onsdag.
For at kunne få hjælp skal du kontakte Borgerservice og få en tid. Det er ikke muligt blot at dukke op.
Borgerservice vil, som de plejer, hjælpe med pas, kørekort og de andre opgaver, som de plejer på de almindelige åbningsdage.
Her anbefales det også at bestille tid, for ellers risikere du at skulle vente længe eller gå forgæves.
Ved at booke tid er det nemmere for borgerservice at give dig en god og effektiv service.
Længere tid end forventet
Der var en forventning fra Digitaliseringsstyrelsen om, at det ville tage 15 min at hjælpe en borger med at skifte fra NemID til MitID.
Erfaringen viser, at det er tættere på 30 min pr. borger.
Det kan være nødvendigt at få hjælp til MitID, hvis man ikke har et gyldigt pas med chip i, allerede har MitID installeret på telefonen eller har en telefon, hvor det ikke har været muligt.
Du kan nemt og hurtigt bestille tid i Borgerservice på Mariagerfjord Kommunes hjemmeside: www.mariagerfjord.dk.
Du er også velkommen til at ringe på telefon 9711 3000, så bestiller Borgerservice en tid til dig,