BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Virksomhedskonsulent for sygemeldte.
Er du passioneret omkring at støtte sygemeldte med at vende tilbage til arbejdsmarkedet og bidrage til at skabe meningsfulde virksomhedspraktikker? Så har vi en spændende mulighed for dig. Hos os kan du blive en værdifuld del af vores afdeling, bestående af forskellige fagfolk, der alle deler en stærk tro på at gøre en positiv forskel i menneskers liv og karriere.
Stillingens formål:
Vi søger en dygtig og engageret virksomhedskonsulent til, at samarbejde med sagsbehandlere og hjælpe sygemeldte borgere med, at vende tilbage til arbejde.
Du vil spille en central rolle i, at identificere og oprette virksomhedspraktikker, samt arbejde tæt sammen med den sygemeldte, sagsbehandler og arbejdsgiver for at skabe vellykkede indsatser.
Arbejdsopgaver:
- Identificere potentielle virksomheder og skabe praktikmuligheder for syge ledige.
- Understøtte individuelle planer i samarbejde med den sygemeldte, sagsbehandler og arbejdsgiver.
- Sikre kendskab til og anvendelse af kompenserende ordninger og andre støtteforanstaltninger.
- Evaluere og tilpasse planer løbende for at sikre succesfulde overgange til arbejde eller andet.
- Give rådgivning og vejledning til både sygemeldte og arbejdsgivere.
Kvalifikationer:
- Relevant uddannelse og erfaring inden for socialrådgivning, eller beslægtede områder.
- Solidt kendskab til beskæftigelseslovgivning og handicap kompenserende ordninger.
- Erfaring med at arbejde med mennesker i sårbare situationer.
- Fremragende kommunikations- og samarbejdsevner.
- Evnen til at udvikle skræddersyede løsninger i samarbejde med blandt andet borger, sagsbehandler og arbejdsgiver
- En positiv og empatisk tilgang til arbejdet.
Vi tilbyder:
- Et meningsfuldt job i en organisation, der gør en positiv forskel.
- Mulighed for faglig udvikling og træning.
- Et dynamisk og støttende arbejdsmiljø.
Løn- og ansættelsesforhold
Dit primære arbejdssted er på Rådhuset i Korsgade 2 i Hobro. Der kan dog være møder andre steder så det er nødvendigt, at du har kørekort. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål om dette opslag, er du mere end velkommen til at kontakte Afdelingsleder Katja Lykke, på tlf. 21470374
Send din ansøgning, cv og andre relevante bilag senest den 18 oktober 2023 kl. 24.00
I vores ansættelsesforløb holder vi to samtaler pr. kandidat: 1. samtale forventes afholdt den 20. oktober og 2. samtale den 24. oktober. Stillingen ønskes besat den 1. november 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Mariagerfjord Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Mariagerfjord Kommune, Korsgade 2, 9500 Hobro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921815