Vil du overraske din kære med skovtur og romantik? Står den på fest eller fødselsdag? Skal du holde bryllup, selskab - eller måske spille golf og spise gourmet? Udfordres med teambuilding eller noget helt helt andet, så er Hotel Amerika det helt oplagte valg.
Hotellet ligger midt i et naturskønt område i Østerskoven i Hobro, med små grusbelagte stier ned mod havnen og Mariager Fjord.
"På Hotel Amerika bestræber vi os på at give gæsterne en unik oplevelse i landets smukkeste natur, hvor kvaliteten og maden er i top" fortæller hotellets direktør, Peter Lyngby Hansen.
Peter Lyngby Hansen - 43 år og fra Lyngså i Nordjylland - har stort set hele livet arbejdet i restaurationsbranchen, fortæller: - "Allerede da jeg som 13-årig startede som opvasker, fandt jeg ud af, at restaurationsbranchen var et sted jeg kunne se mig selv i". Peter tog derfor en uddannelse som kok og arbejdede en tid i både ind- og udland. Senere tog han tilmed en hotel- og restaurationsuddannelse på akademiniveau.
Peter Lyngby Hansen arbejdede på et tidspunkt i København, hvor han og konen, Pernille, fik en datter. - "Pernille er oprindeligt fra Aalborg og ville gerne hjem til Nordjylland igen. Jeg søgte derfor jobbet som køkkenchef på Hotel Amerika i Hobro - og fik det. Siden ansættelsen har jeg været både driftschef, F- og B-manager - og jeg ved derfor, hvordan man skal udføre tingene i praksis"
I 2017 blev Peter direktør på Hotel Amerika. Han har gennem de sidste tre år opbygget et brand og et produkt med høj kvalitet, sammen med et stærkt team af medarbejdere, som han kender rigtig godt.
"Vi har en helt klar mission om at skabe unikke oplevelser for vores gæster her i det frie rum", fortæller Peter Lyngby Hansen, der er et passioneret menneske, som aldrig gør noget halvt. Han går 100% ind i dét, han har sat sig for - og samtidig har han modet til at prøve nye grænser. - "Vi gør os umage for tydeligt at fortælle, hvad det er, vi laver herude - hvilke produkter vi har og hvad vi gode til" forklarer Peter Lyngby Hansen.
"Men vi er heller ikke bange for at prøve noget nyt. Vi har lidt af en "trial and error" kultur her på hotellet. En gang imellem, når vi får nye idéer til oplevelser, skal de prøves af, og så gør det ikke så meget, hvis vi måske fejler."
"Det er meget vigtigt for mig, at det er mennesket, der er i centrum. Gæsten, der kommer ind af døren, skal føle sig velkommen og føle sig hjemme. Følelsen af, at der bliver taget godt af sig. Vores gæster er altid i fokus - og vi arbejder til stadighed på at forbedre gæsteoplevelsen"
"En tilfreds medarbejder, som trives i sit job, leverer en meget bedre oplevelse til de gæster, der kommer ind af døren. Derfor gælder det selvfølgelig også for vores medarbejdere at de trives — at de kan se sig selv i den funktion, de har, i forhold til det samlede billede af hotellet. De skal føle, at de bliver udfordret og får ansvar. Det er også vigtigt, at de føler et personligt ejerskab af det unikke produkt, som vi skaber sammen. Vi har skabt en kultur med en flad struktur, hvor man hjælper hinanden og får tingene til at fungere - også på tværs af faggrænser" forklarer Peter Lyngby Hanen, der ikke er bleg for at tage en vagt i restauranten.
Peter Lyngby Hansen og hans team glæder sig til at byde velkommen til Hotel Amerika, der i dag er et moderne hotel med 68 værelser - og med faciliteter af høj standard. Et sted, hvor man ikke føler, at tiden er gået i stå – men snarere, at man er kommet til et refugium, hvor der er rum til ro, tid til fordybelse og ren afslapning.
Navnet på hotellet skyldes en mand, der i sidste del af 1800-tallet, var vendt tilbage til Danmark efter at have været bosat i Amerika i en årrække. Han byggede nogle huse i et naturskønt område i Østerskoven ved Hobro. Når bekendte fra Hobro skulle besøge "amerikaneren", sagde man, at man skulle ud at besøge "Amerika" - heraf navnet.